Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tíz tipp az erős immunrendszerért

2010.10.30

Tíz tipp az erős immunrendszerért

 
 
Tíz tipp az erős immunrendszerért
 
  

Nagyon fontos, hogy megfelelően felkészüljünk a hűvös, csapadékos téli hónapokra, amikor a szervezetnek fokozottabban kell megküzdenie a vírusokkal és a kórokozókkal. Azonban nem elég, ha csak multivitaminokat szedünk egész nap: immunrendszerünknek ennél sokkal több törődésre van szüksége – mondta dr. Nagy Judit, a Budai Egészségközpont belgyógyász szakorvosa.

 
 

10 jó tanács, amivel erősíthetjük az immunrendszerünket:

 

1.       Szervezet folyadékellátottsága: A víz elősegíti az anyagcsereforgalmat, a méreganyagok kiürülését a szervezetből, ezért elengedhetetlen a napi 1,5-2 liter folyadék elfogyasztása. Igyekezzünk elsősorban ásványvizet és zöld teát inni, és kerüljük a cukros üdítőket.

 

2.       Kiegyensúlyozott táplálkozás: A táplálkozás során oda kell figyelni arra, hogy változatos étrenddel biztosítsuk szervezetünk számára a napi vitamin, ásványi anyag, fehérje, szénhidrát és zsír szükségletet.

 

3.       Mesterséges adalékok elhagyása: A táplálkozásunk során igyekezzünk minél kevesebb mesterséges adalékanyagot tartalmazó élelmiszert fogyasztani.

 

4.       Természetes alapanyagú készítmények: Ha betegek vagyunk, kérjük kezelőorvosunk tanácsát, aki csak a szükséges gyógyszer mennyiséget írja elő. Így ugyanis nem eshetünk abba a csapdába, hogy több recept nélkül kapható gyógyszert azonos támadásponttal szedünk, feleslegesen.

 

5.       Mozgás: Nagyon fontos a rendszeres testmozgás, mert ez mind a testünkre, mind a szellemi teljesítőképességre jó hatással van, az immunrendszerről nem is beszélve.

 

6.       Környezeti energia felvétele: Tartózkodjunk minél több időt a szabadban, ezzel is biztosítva a szervezetünk számára szükséges friss levegőt és napfényt.

 

7.       Stresszhelyzetek kerülése, oldása: Igyekezzünk a stresszhelyzeteket elkerülni, illetve amennyiben ezt nem tudjuk megoldani, keressünk olyan módszert, amivel könnyen oldhatjuk a mindennapi stresszt.

 

8.       Alvás: Törekedjünk a minőségi és mennyiségi alvásra, mert a szervezet ekkor regenerálódik a leggyorsabban.

 

9.       Higiénia: A bőrünk a legnagyobb „érzékszervünk”, ezért a megfelelő higiénia szempontjából elengedhetetlen a napi többszöri kézmosás, illetve neutrális szappanok és samponok alkalmazása a szervezet egyensúlyának megőrzése céljából.

 

10.   Időszakos méregtelenítés: Bizonyos időközönként érdemes diétázni, illetve méregtelenítő kúrákat végezni – kizárólag szakember felügyelete mellett –, hiszen a méreganyagok kiűzésével a leterhelt szervezet egy kicsit fellélegezhet.

 

 

„Ha immunrendszerünket nem készítjük fel a téli időszakra, akkor az enyhe megfázástól egészen a komoly tüdőgyulladásig, bármit elkaphatunk. Idült alapbetegségben szenvedők – különösen légúti megbetegedések esetén – védőoltások javaslata miatt kérjék orvosuk tanácsát. Továbbá a védőoltáshoz hasonló mechanizmussal legyengített kórokozókat tartalmazó készítmények is elérhetők, amelyek ugyancsak a fertőzésre való felkészülést segítik elő szervezetünk számára. Hogy melyek ezek, abban háziorvosuk vagy kezelőorvosuk tud segíteni. A komolyabb szövődmények elkerülése végett még a legenyhébb tünetek esetén is érdemes orvosi szakvéleményt kikérni” – tette hozzá a doktornő.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.